Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sonáty Johanna Kuhnaua a jejich využití ve výuce klavíru
Mahelová, Monika ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kozánková, Olga (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o životě a tvorbě Johanna Kuhnaua a zaměřuje se především na tyto okruhy: 1. Život, doba a dílo Johanna Kuhnaua 2. Tvorba pro klávesové nástroje 3. Sonáty Johanna Kuhnaua 4. Využití jeho sonát při výuce klavíru Tato práce se tedy zabývá stručným životopisem Johanna Kuhnaua, uvádí jeho díla pro klávesové nástroje. Následuje krátká kapitola o formě sonáty, její definice a vývoj. Ve třetí kapitole se práce zaměřuje na sonáty Johanna Kuhnaua, a to především na jeho čtvrtou sbírku se zkráceným názvem Biblické sonáty, které jsou zde představeny v kontextu s příběhy ze Starého zákona. Závěrečná kapitola se soustřeďuje na didaktické a interpretační poznatky konkrétních Kuhnauových sonát z jeho třetí a čtvrté sbírky pro klávesové nástroje. Cílem práce je seznámit čtenáře s Johannem Kuhnauem, poukázat na jeho přínos v oblasti hudby a představit možnosti práce s jeho sbírkami pro klávesové nástroje ve výuce klavíru na dnešních uměleckých školách. KLÍČOVÁ SLOVA Johann Kuhnau, baroko, klávesové nástroje, cembalo, klavír, sonáta, programní hudba, Bible, Starý zákon, ZUŠ, intepretace
Interpretační přístupy ke klavírní Partitě č. 2, c moll J. S. Bacha
Ulmanová, Denisa ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem této práce je podat čtenáři základní orientaci v kontextu Bachových klavírních partit, jejich složení a Bachovy skladatelské prostředky užité v těchto dílech. V úvodu práce je k dispozici také stručný výtah autorova životopisu se zaměřením na důležité životní momenty, které se ke vzniku díla vážou. Práce se vzápětí detailně zaměřuje na klavírní partitu č. 2 c moll, jejíž jednotlivé části jsou rozebrány a zmíněné téze do velké míry ilustrovány na notových příkladech . Autorka se věnuje různorodým interpretacím velkých klavírních a cembalových mistryň jakými jsou klavíristky Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva a cembalistka Zuzana Růžičková, komentuje a v závěru stručně srovnává tyto interpretace. Důležitou součástí je pojednání o dobových nástrojích (klavichord, cembalo, varhany) v kontrastu s moderním klavírem a prostor je ponechán také specifikům interpretace barokních děl jako je například hraní melodických ozdob, artikulace, dynamika, atd. Autorka taktéž poukazuje na svou osobní zkušenost s tímto dílem a nahlíží na skladbu z pohledu interpretačně-pedagogického. KLÍČOVÁ SLOVA Bach, Partita č. 2, interpretace, polyfonie, suita, klavír, cembalo, Argerich, Nikolajeva, Růžičková
Cembalo v českém klasicismu
Svobodová, Anna ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci se budu věnovat cembalu. Nástroj obvykle zařazujeme do období baroka, v Čechách však cembalo zažívalo největší rozkvět právě v klasicismu. V první řadě se budu věnovat charakteristice nástroje a odlišnostem cembala a klavíru. Dále se pokusím charakterizovat klasicistní tvorbu pro cembalo, formu klasicistního sólového koncertu a specifika interpretace skladeb na cembalo a na klavír. Následovně budu zkoumat tvorbu pro cembalo Jana Křtitele Vaňhala, pokusím se zasadit dílo do kontextu autorovy koncertní tvorby a stanovit rozdíly mezi koncertem pro cembalo a koncertem pro klavír v klasicismu v Čechách. Nakonec budu komentovat spartaci Cembalového koncertu C dur Jana Křtitele Vaňhala, který porovnám s jeho Klavírním koncertem A dur. Cílem této práce je také vytvořit teoretický podklad k přiložené nově vzniklé spartaci výše zmíněného Cembalového koncertu C dur J. K. Vaňhala. KLÍČOVÁ SLOVA Cembalo, kladívkový klavír, Jan Křtitel Vaňhal, sólový koncert, klasicismus
J. S. Bach, využití jeho díla ve výuce klavíru na ZUŠ
Radinová, Monika ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle Johanna Sebastiana Bacha a je věnována především těmto třem okruhům: 1. Život a hlavní etapy tvorby 2. Tvorba pro strunné klávesové nástroje 3. Využití Bachových děl na ZUŠ pro instruktivní účely Cílem práce je zaměření se na skladby Johanna Sebastiana Bacha pro strunné klávesové nástroje a jejich využití ve výuce pro začínající klavírní interprety. Práce dává na výběr pedagogům klavírní hry z několika sbírek, ze kterých mohou použít jednotlivé skladby pro své žáky. KLÍČOVÁ SLOVA Johann Sebastian Bach, strunné klávesové nástroje, cembalo, klavichord, polyfonie, BWV, preludium, invence, suity, ZUŠ
Interpretační přístupy ke klavírní Partitě č. 2, c moll J. S. Bacha
Ulmanová, Denisa ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem této práce je podat čtenáři základní orientaci v kontextu Bachových klavírních partit, jejich složení a Bachovy skladatelské prostředky užité v těchto dílech. V úvodu práce je k dispozici také stručný výtah autorova životopisu se zaměřením na důležité životní momenty, které se ke vzniku díla vážou. Práce se vzápětí detailně zaměřuje na klavírní partitu č. 2 c moll, jejíž jednotlivé části jsou rozebrány a zmíněné téze do velké míry ilustrovány na notových příkladech . Autorka se věnuje různorodým interpretacím velkých klavírních a cembalových mistryň jakými jsou klavíristky Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva a cembalistka Zuzana Růžičková, komentuje a v závěru stručně srovnává tyto interpretace. Důležitou součástí je pojednání o dobových nástrojích (klavichord, cembalo, varhany) v kontrastu s moderním klavírem a prostor je ponechán také specifikům interpretace barokních děl jako je například hraní melodických ozdob, artikulace, dynamika, atd. Autorka taktéž poukazuje na svou osobní zkušenost s tímto dílem a nahlíží na skladbu z pohledu interpretačně-pedagogického. KLÍČOVÁ SLOVA Bach, Partita č. 2, interpretace, polyfonie, suita, klavír, cembalo, Argerich, Nikolajeva, Růžičková

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.